vrijdag 30 april 2021

H1A1: Chinouk Thijssen geeft een lezing aan de eerstejaars in de mediatheek

 'Heerlijk als ik niet kon slapen omdat mijn boek te spannend was!’

Chinouk Thijssen geeft een lezing aan de eerstejaars in de mediatheek 

Chinouk Thijssen (Rotterdam, 1983) is bekend van haar Young Adult-thrillers Fataal spel, Truth or Dance, Break a Leg, Dance or Die, Dubbelleven, Je hebt één nieuwe volger en Gegijzeld. Daarnaast bezoekt ze veel scholen om jongeren enthousiast te maken voor lezen. Precies de reden voor haar bezoek aan de mediatheek van Mariënburg op woensdag 28 en donderdag 29 april! Ook kinderboekhandel De Toverlantaarn was van de partij. 

De grootste uitdaging die Chinouk ziet voor haar publiek, is hen nachtmerries bezorgen. ‘Want dat is precies wat ik zelf zo leuk vond vroeger. Dat ik niet kon slapen omdat het boek dat ik las eigenlijk te spannend was!’ Chinouk las voor aan haar publiek, maar zette ze zelf ook aan een schrijfopdracht.  

Tegen het einde hadden leerlingen genoeg vragen voor Chinouk, maar stelde ze hen ook een vraag: ‘Mijn droom is de prijs van de Jonge Jury. En dat kan als heel veel mensen stemmen! Stemmen jullie op mij?’ Dat komt wel goed, Chinouk: ons heb je overtuigd! 

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4