maandag 17 september 2018

Verkiezingen leerlinggeleding MR

Beste leerling,

De leerlinggeleding van de MR heeft één vacature. Er zijn twee kandidaten. Dit betekent dat een verkiezing uitmaakt welke leerling de MR komt versterken. Op woensdag 26 en donderdag 27 september kun jij je stem uitbrengen.​ Hieronder vind je meer informatie.




De MR denkt en beslist mee over beleidszaken en levert daarmee een positieve bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De MR heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de vier/vijf weken, overleg met de vertegenwoordiger(s) van de Directieraad . Dit overleg gaat over zaken als:

  • de besteding van gelden;
  • de kwaliteit van het onderwijs;
  • onderwijstijd;
  • invoering van nieuw beleid op de school.

Over sommige onderwerpen adviseert de MR de Directieraad. Er zijn ook zaken waarin de medezeggenschapsraad een zwaardere stem heeft via zijn instemmingsrecht.



Op woensdag 26 en donderdag 27 september kun jij je stem uitbrengen. Je ontvangt volgende week een email met daarin een link. Door op de link te klikken kom je in een digitaal stembiljet terecht. Kies de kandidaat van jouw keuze en stem! 



Met vriendelijke groet,



P. Hollander, secretaris MR



Korte presentatie kandidaten:



​Diederik Jurres, Havo-4, locatie Mariënburg

In de medezeggenschapsraad wil ik me graag inzetten omdat ik graag mensen help. Stel nou dat de meeste mensen GLV als keuzevak willen en een ander vak als verplicht vak, dan zet ik me daarvoor in. Er zijn natuurlijk ook veel andere dingen en als er meerdere mensen iets een probleem vinden wil ik me daar graag voor inzetten en het in de vergaderingen het bespreekbaar maken. Ook vind ik het interessant om gesprekken te voeren over veranderingen. En te discussiëren over de verbeteringen voor leerlingen.


Janine Oostelbos, VWO-4, locatie Mariënburg



Ik zou graag in de MR willen omdat ik het leuk zou vinden om inspraak te hebben in het bestuur van de school. Als ik in de MR zou zitten dan zou ik bepaalde dingen kunnen veranderen om de ervaring op school (in hoeverre dat kan) te verbeteren en makkelijker te maken. Ook zou ik graag wat meer willen leren over de administratie van de school en dit is een goede manier om dat te doen.​