woensdag 17 oktober 2012

Bericht van men. Smedinga vanuit de ziekenboeg

Hallo iedereen,

Even een kort bericht over hoe het met me gaat. Afgelopen donderdag 4 oktober heb ik een operatie ondergaan aan mijn linker enkel. Ik had al langere tijd klachten aan het gewricht, die de afgelopen paar maanden bovendien verergerden. Na verschillende onderzoeken bleek dat er twee losliggende stukjes bot in het gewricht zaten (15 bij 9 mm en 7 bij 7 mm) en die zijn operatief verwijderd. Deze schade is ontstaan na een zware enkelblessure uit het verleden.
Ik loop nu al 2 weken met krukken en volgende week mag de hechting eruit. Verder begin ik morgen met fysiotherapie om de enkel weer sterker en beweeglijker te maken. Het is namelijk erg stijf en gevoelig allemaal.
Ik hoop na de herfstvakantie mijn werkzaamheden weer rustig aan op te pikken, alleen zal het zelf actief sporten er voorlopig nog een poos niet in zitten. Lastig voor een gymdocent, maar het belangrijkste is dat ik over een tijd weer zonder klachten kan sporten en mijn voorbeelden in de gymles kan geven! Op 6 november ga ik terug voor controle naar het ziekenhuis. Belangrijk is nu de belastbaarheid van het gewricht rustig op te bouwen.

Iedereen een fijne vakantie en tot gauw!

Sportieve groet van dhr. Smedinga