maandag 3 september 2012

Laat je stem horen: verkiezingen medezeggenschapsraad september 2012!

Voor de vakantie is er een oproep geweest voor leerlingen om zich aan te melden als kandidaat voor de medezeggenschapsraad (mr). Er zijn 2 vacatures voor leerlingen in de mr, we hebben 4 kandidaten. De keuze welke twee leerlingen plaats kunnen nemen in de medezeggenschapsraad ligt bij de leerlingen van de CSG Comenius. Jullie kunnen donderdag 6 september stemmen op één van de onderstaande kandidaten!


In de middagpauzes zal er in de kantine gelegenheid zijn tot stemmen. Om je stem uit te kunnen brengen moet je een identiteitsbewijs mee te nemen. Dat kan je schoolpas zijn. Het mag ook een andere pas/bewijs zijn waar je identiteit op vermeld staat.

De kandidaten die meedoen staan vermeld op de kandidatenlijst. Voor goede verkiezingen is het belangrijk dat er veel mensen stemmen. We hopen dan ook dat veel leerlingen donderdag 6 september hun stem uitbrengen!

Maar wat doet de medezeggenschapsraad eigenlijk?De mr denkt en beslist mee over beleidszaken en levert daarmee een positieve bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De mr heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de vier/vijf weken, overleg met de directie. Dit overleg gaat over zaken als:

· de besteding van gelden;
· de kwaliteit van het onderwijs;
· fusie met een andere school;
· invoering van nieuw beleid op de school.

Leerlingen die in de mr zitten mogen meepraten en meestemmen over bovenstaande zaken. De mr bestaat uit vier leerlingen, vier ouders van leerlingen en 8 personeelsleden van Comenius.


Kandidatenlijst verkiezing medezeggenschapsraadCSG Comenius, september 2012
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

BORIS ZOON - Klas H3B:

hoi beste mensen ,
Ik ben Boris Zoon ik ben 14 jaar en zit in H3B op CSG Comenius Mariënburg. Ik heb me aangemeld voor de medezeggenschapsraad omdat dat het me leuk lijkt om mee te beslissen over de ideeën van de school. Omdat ik hou van praten (debatteren), leek het mij wel een goed idee om me aan te melden voor deze functie. 2 jaar geleden ben ik kinderburgemeester geweest en dat beviel me wel. Daarbij wil ik graag voor de belangen van de leerlingen opkomen en proberen hun ideeën kan verwoorden binnen de vergaderingen.
- Boris Zoon (H3B)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

JESSE ABDOELRAHMAN - Klas A3A

Hey iedereen!
Ik zou graag in de medezeggenschapsraad zitten omdat ik goed kan laten weten wat ik vind. Ik luister ook graag naar jullie mening over zaken in en om school om dit mee te nemen in de besprekingen in de medezeggenschapsraad. Ik zal zeker beginnen over wat jullie vinden! Ik hoop dat jullie in mij geloven en op me stemmen. Kies mij voor een sociaal persoon die voor zichzelf en anderen opkomt! Kies verstandig.
- Jesse Abdoelrahman (A3A)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

DORINE HOEKSTRA - Klas H3A

Hallo allemaal,
Ik ben Dorine Hoekstra (H3A). Een tijdje geleden heeft er een bericht op de blog gestaan dat er leden werden gezocht voor de Medezeggenschapsraad. Zo kunnen leerlingen ook mee beslissen of er wat er op de school gebeurt. Erger jij je soms ook zo enorm aan dingen. Dan kunnen wij ze aan de MR voorleggen, zodat we er misschien iets aan kunnen doen. Het lijkt mij een geweldige ervaring om in de MR te kunnen zitten. En hoop dat jullie op mij willen stemmen.
- Dorine Hoekstra (H3A)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

HIDDE VINK - Klas A5A

Hallo allemaal,
Ik zou graag in aanmerking willen komen voor de medezeggenschapsraad van CSG Comenius. Het lijkt me erg leuk om mee te kunnen praten over het beleid op school. Hiernaast zou ik ook graag andere onderwerpen op de agenda willen zetten.
- Hidde Vink (A5A)