maandag 23 maart 2020

De Grote GLV-Wedstrijd

Schrijfproject tijdens de coronacrisis: schrijf geschiedenis door te antwoorden op 5 grote levensvragen

Scholieren beleven unieke tijden. Tijden die ongetwijfeld in de geschiedenisboeken terechtkomen. En dus kunnen scholieren letterlijk mee geschiedenis schrijven.In navolging van het Vlaamse project van de KU Leuven, organiseert de vakgroep GLV een unieke schrijf-/teken-/filmwestrijd voor alle leerlingen van CSG Comenius. We nodigen je uit om met een korte boodschap, een langere tekst, een verhaal, een tekening, of een videofilmpje te antwoorden op één (of meerdere) van de volgende 5 vragen:

1. GELUK: Wat heb ik deze week geleerd over wat mensen gelukkig maakt?
2. ONDERWIJS: Wat heb ik deze week geleerd over goed onderwijs?
3. GELEZEN: Wat heb ik deze week gelezen dat anderen kan blij maken, ontroeren, verrassen of interesseren?
4. LEVEN: Wat heb ik deze week geleerd over wat écht telt in het leven?
5. ONVERGETELIJK: Wat heb ik deze week geleerd dat ik nooit meer zal vergeten?

De mooiste, interessantste en/of origineelste inzendingen maken – naast eeuwige roem – kans op een prijs. Bovendien krijgt je inzending dan een ereplaatsje in school: filosofische creaties in lok. 105 en levensbeschouwelijke creaties in lok. 106. Zo laat je door geschiedenis te schrijven al je sporen na.

Hoe kun je meedoen? Kies één van de vijf vragen, denk er eens goed over na en....schrijven maar! (Of tekenen, filmen.... verras ons!). Stuur (een foto van) je creatie, voorzien van je naam, leeftijd en klas, uiterlijk 15 april naar Lieke Hendriks, l.hendriks@cvo-nf.nl o.v.v. Grote GLV-wedstrijd. Veel plezier!